Comunicat de Capgirem Vic davant les declaracions de Benjamí Dòniga sobre una hipotètica moció de censura a Vic

Dòniga

Davant la informació publicada aquest dilluns 10 de desembre a El 9 Nou, on el regidor Benjamí Dòniga afirma que fa uns mesos ens va oferir una moció de censura per fer caure el govern del qual ell forma part, juntament amb ICV-Comuns i PDECAT, i donar l’alcaldia a Capgirem Vic, l’Assemblea de Capgirem Vic constata que va rebre aquesta proposta. Tanmateix, no vam ni entrar a valorar aquesta opció per diferents motius.

Per una banda, Capgirem Vic està treballant per construir una alternativa sòlida i transformadora de cara al maig de 2019. Mai hem entrat, ni entrarem, en el joc del mercadeig del poder pel poder, tan característic dels partits del sistema.

Per altra banda, l’oferiment venia per part d’un regidor que no només va donar l’alcaldia a la dreta vigatana, sinó que quan no feia ni mig any que governava se’l va enganxar regalant parades del mercat medieval al seu germà. Capgirem Vic vol construir una alternativa d’esquerres totalment lliure de corrupció i amiguismes. És evident que en aquest esquema el regidor Dòniga no hi entra.

Per últim, volem constatar l’extrema feblesa de l’actual govern municipal del PDeCAT-PSC(ara no adscrit)-ICV-Comuns. Un dels socis d’Anna Erra està disposat a fer-la caure en qualsevol moment, tal com ell mateix ha declarat a El 9 Nou arran de la darrera polèmica protagonitzada per aquest i denunciada per Capgirem Vic en el si de l’últim Mercat Medieval.

Si tot i aquest acte de deslleialtat al govern, l’alcaldessa i la resta de govern li mantenen la confiança, no farà més que reafirmar allò que tothom sap: el govern de la ciutat i, per tant, la seva governança, estan en mans d’un piròman. Les veïnes i veïns de Vic no només mereixen unes explicacions pels fets que denunciàvem divendres passat, i la conseqüent destitució del regidor de Fires i Mercats, sinó un canvi profund en la manera de governar.