Comunicat davant la complicitat de l’Ajuntament de Vic amb la Patronal en la negativa d’aturar l’activitat a les empreses d’activitats no essencials

capgirem quedat a casa

Aquest dimarts al matí hem tornat a parlar amb l’alcaldessa Anna Erra i li hem traslladat la nostra preocupació i indignació pel fet que les comunicacions que fa l’Ajuntament com a resposta a les nostres demandes sigui un comunicat oficial de la patronal osonenca.

En la conversa li hem preguntat si, més enllà dels empresaris, havien trepitjat els polígons o parlat amb cap treballador o sindicat i la resposta ha estat que no. El seu interlocutor amb el món del treball són únicament els empresaris: la patronal. Així, constatem que s’estan imposant els interessos econòmics d’uns pocs per davant de l’interès col·lectiu de protegir-nos davant l’amenaça real del Covid-19.

Instem l’Ajuntament de Vic a actuar com a institució pública, això és, a  complir amb l’obligació de protegir la població i no només els interessos empresarials. En aquest sentit, és imprescindible que des del govern de la citutat s’exigeixi als empresaris que redueixin la producció als mínims necessaris i que tanquin els sectors i les empreses que no siguin de màxima necessitat. Posar la vida al centre, reduint al màxim la mobilitat laboral. És el que recomanen, de fet, els millors experts del nostre país.

Alhora, cal activar tot un seguit de polítiques socials per donar cobertura a la població més necessitada. Cal garantir pa, sostre, educació i cures a tota la població. I que la gent més vulnerable o dependent, com per exemple les persones sense sostre o que dormen en caixers automàtics, disposin d’espais de confinament segurs habilitats per l’Ajuntament on els cobreixin les necessitats bàsiques i els garanteixin totes les mesures de protecció sanitàries.

Advertim a l’Ajuntament que mentre no emeti comunicacions en aquest sentit i no activi polítiques socials d’emergència, s’estan convertint en còmplice del que pot acabar passant a Vic i comarca, ja que és un fet constatable que de moment no s’estan portant a terme les mesures adequades per a la prevenció de la transmissió del virus. És qüestió de dies que, si no es fa el que recomanen els experts, la realitat s’acabi imposant sense deixar-nos alternatives.

En aquest mateix sentit, l’assemblea de CAPGIREM VIC emplaça la gent a organitzar-se i a  no anar als seus llocs de treball com a mesura d’autoprotecció i de solidaritat comunitària, acollint-se als seus drets com a treballadores de no posar en risc la seva salut davant d’una situació d’emergència.

Estem convençudes que tant el Govern de la ciutat com la patronal saben del cert que estan posant els interessos econòmics d’una elit minoritària per davant de l’interès col·lectiu i comunitari que requereix la situació actual. Així, denunciem la complicitat del govern d’Anna Erra amb el desastre que, si no canvien les mesures, acabarà succeint segur a Vic i comarca. Cal que l’interès col·lectiu s’imposi, sense més demora, als interessos d’uns pocs. Per això, exigim que es reverteixi immediatament aquesta actitud de complicitat amb la Patronal que, segons tots els experts, tindrà conseqüències d’extrema gravetat per a la salut pública de la ciutat i la comarca. De la mateixa manera que s’estan esperant mesures de protecció de les empreses per part del govern mentre es treballa amb normalitat, també es pot escollir esperar les mesures mentre es protegeixen els treballadors i se segueixen les mesures establertes pels experts i el govern. Aquí és on ens trobaran.

No pensem callar mentre es continuï posant en risc la salut pública.

Exigim a l’Ajuntament  de Vic que prengui la iniciativa per a protegir a totes les veïnes i ajudar econòmicament a treballadors i empreses tal i com han fet ja altres ajuntaments.